Hold jer væk fra Expert i Randers!

Jeg er chokeret. Meget endda. Så meget at jeg ikke sagde noget til ekspedienten…

Jeg ringede ind til Expert i Randers, for at høre om de havde en eee 900. De havde tre. Fint, så kørte vi ind for at se om tastaturet kunne bruges med mine hænder.

Vi stod i kø lidt og så kommer en midaldrene herre og spørger om han kan hjælpe os. Vi forklarer at vi gerne vil se på en eee 900. Han spørger en af de yngre ekspedienter hvor de står og vi finder hen til skabet med eees (hvad hedder det i flertal?). Vi spørger naturligvis om vi må prøve eee 900’en. Nej. Vi kigger måbende på ham, hvorefter han forklarer at der ikke er strøm til!

Dybt chokerede går vi ud af butikken igen. Hvad pokker tænker manden på? Tror han at man vil købe en bærbar ved at se den i et skab? Jeg troede at de fysiske butikker netop overlevede på at man kunne prøve og mærke tingene inden man købte dem og at der var rådgivning og vejledning fra ekspedienterne. Men med sådan en “service” tror jeg bare vi køber online, hvor man har mulighed for at lege lidt med tingene og kan returnere det, hvis ikke man er tilfreds.

Så mit bedste råd vil være at holde sig væk fra Expert i Randers. Det kan selvfølgelig godt være at det bare var en uheldig oplevelse, men vores indtryk var at det var ejeren! Og med den attitude, så har jeg altså ikke lyst til at handle der.

9 Responses to “Hold jer væk fra Expert i Randers!”

  1. Christoffer Veng Says:

    Hej Trine

    Jeg købte min Linux-901 hos Expert i Hadsten – de er bare i orden. Jeg tror nok, det er samme mand, der også har butikken i Randers…? Selv har jeg enormt dårlige erfaringer med Expert her i Aalborg, så jeg måtte turen sydpå. Expert reklamerer på deres bannere her i byen med, at de ved mest om billede, lyd, pc osv. I mine øjne er de bare en flok hjælpeløse klovne, som ikke ved noget om en skid.
    Men Hadsten; de er bare i orden!
    By the way… ham i Expert Randers var garanteret ikke villig til at boote en computer op, da han så skal indtaste brugernavn m.m. ved første opstart. Det skal han så have fjernet igen, inden en kunde køber computeren. Men det er jo ikke den modvilje, der sælger varer.
    Hvis det er samme ejer som i Hadsten, kan jeg garantere for, at det ikke var ham, du mødte i forretningen. Han er nemlig kun i starten af 30’erne og en hel del mere serviceminded end ham den anden der.
    Mens jeg nu har fat i emnet og tastaturet, vil jeg gerne opfordre dig til at købe en Eee med Linux. Jeg har leget med min en lille uges tid nu og det er altså bare en lækker løsning!

    Mange hilsner fra
    Christoffer

  2. Trine Says:

    Hej Christoffer

    Jeg kunne ikke drømme om at købe sådan en med andet end Linux hvis det kan undgås. :)

    Spørgsmålet er bare om 901’eren er den bedste i klassen til prisen. For der er jo andre også: HP, Acer og Lenovo har i hvert fald også små computere.

    Men det kan være du kan fortælle mig hvor lang tid der går fra man trykker på power til den er klar til brug? Det er jo lidt relevant, når man bl.a. skal bruge den som kalender.

    Mvh Trine

  3. Christoffer Veng Says:

    Det spørgsmål er ikke let at besvare. Jeg bruger ca. et minut til logon med Easypeasy (Ubuntu-eee, baseret på 8.04), men jeg ved, at f.eks. Crunchbang kan gøre det hurtigere.
    Selve opstartstiden er ikke et specielt vigtigt parameter for mig, fordi jeg næsten aldrig lukker helt ned – jeg bruger suspend eller hibernate i stedet. Og her er opstartstiden kun ca. 10 sek.
    Jeg synes, at 901’eren er bedre end alternativerne, for ingen af de andre kan levere en batteritid på otte timer (med Xandros) og knapt seks timer med Easypeasy.
    Jolicloud OS er lige på trapperne til at blive udgivet og så vidt, jeg kan læse, er det måske også værd at holde lidt øje med.

    Mange hilsner fra
    Christoffer

  4. Trines blog » Blog Archive » Rigtig god service Says:

    […] man brokker sig over dårlig service, må man også huske at rose god […]

  5. Trine Says:

    Nu har jeg købt en 901’er fra Expert i Rødovre. Ham i Hadsten havde ikke nogen (og skrev i øvrigt at der ikke er særlig stor forskel på 900 og 901).

    Så jeg venter spændt på at den kommer i næste uge og har allerede været på DealExtreme for at se hvad jeg kan få af sjove ting til den. Og jeg skal helt sikkert have et cover til den: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18918 :)

  6. Anonymous Says:

    hvad sker der lige for dig!?? du lyder mega muggen og slap dog lige af mand! der er ingen grund til det der.

  7. Trine Says:

    Hvis man ikke må prøve en computer i en butik der bl.a. lever af at sælge computere, så er det vel yderst rimeligt at man er lidt muggen.

    Og det er ligeledes meget rimeligt, at man prøver at advare andre potentielle kunder om et sted med meget dårlig kundeservice. Der er jo ingen grund til at gå til en butik, der alligevel ikke vil hjælpe en.

  8. jack svendsen Says:

    ja og man skal også holde sig fra expert i herning i hværfald den der ligger i bredgade . jeg købte en gps med lifetime opdat.og der jeg kom hjem var der ikke brugerjevleing og lifetime kort i kassen. der jeg kom
    ned for at klage sagde de at jeg selv havde smidt det væk.og jeg har haft en heldves larm med dem. men man kommer ingen steder med dem.
    så kunne man sefølig gå til avokart men så kan man få en BØVEL UDEN LIGE og det gir jeg ikke. så derfor .gå IKKE I EXPERT de snyder folk så det driver af dem. DET ER ET MØJ FIRMA OG DE ER NOGENE RØVHOller

  9. Søren Staal Says:

    Hej Trine! Lidt sen post jeg ved det men føler ligesom at emnet skal belyses lidt mere. Jeg er ked af at høre at du har haft en uheldig oplevelse i Expert Randers selv har jeg været ansat der i 3 år, er det dog ikke mere. Jeg har aldrig mødt mennesker der går mere op i, at give kunderne en god service og du skulle vide hvor stor ære de liger i deres arbejde.

    Du skulle vide hvor lidt man faktisk tjener på at sælge en computer! Hvis du køber en ny computer vil du ikke have en der har været tændt før, og samtidig give fuld pris for den. Grundet den lave indtjening er der ikke råd til at give rabat på computeren. Det er heller ikke en mulighed at lade være med at sælge udstillingen og bare bestille nye hjem hele tiden da sortimentet bliver komplet udskiftet mindst 4 gange om året.

    De HAR imidlertid fået udstillet alle computerne, og sat strøm til nu det gjorde de ca. et halv år efter din post.

    Expert Randers er en af de butikker i Danmark der er af den gamle skole, dvs. enorm viden i forhold til deres produkter. Når du skriver en post med denne overskrift dukker den op som nr 4 når man søger på Expert Randers, og det er jo ærgerligt for de butikker forsvinder mere og mere, og til sidst er det hele blevet online billigt? jaja bevares, men nul service og ingen viden. Og lige frem at skrive “Hold jer væk fra Expert i Randers!” på denne baggrund er måske lidt voldsomt, for hvis det er det værste man kan finde på at man ikke kunne få lov til at få strøm til en computer man ville købe…såeh?

    Jeg er helt klart farvet af at have været ansat der, men jeg synes bare det er dybt uretfærdigt at de skal få sådan på vej, når jeg ved hvor meget de ellers står på hovedet for deres kunder.

    Det er gode mennesker, der kører ud til plejehjem og installerer fjernsyn fredag efter butikken har lukket, for at fru Jensen ikke skal sidde og stirre ind i væggen helt til mandag.