Vores homebanking stinker!

NETbank-kunder, som i dag benytter Internet Explorer til NETbank, bør fortsætte på denne browser. Vælger de en anden, vil de opleve, at feltet “Brugernavn eller brugernr.” vil være blankt, når de logger på NETbank fra den nye webbrowser.

Denne besked bliver man mødt med, når man vil logge ind på vores homebanking (SPARBANK). Det er da topmålet af dårlig rådgivning (og dovenskab) – i stedet for at fortælle hvordan man får NETbank til at virke i de alternative browsere sørger man bare for at støtte den virksomhed, der har været nødt til at indgå forlig.

Og så lige et par eksempler mere på den inkompetence man bliver mødt af i forbindelse med NETbank:

– I slutningen af sidste måned og starten af denne måned kunne man ikke se fremtidige betalinger og heller ikke på likviditetsoversigten kunne man se at der var nogle fremtidige betalinger. Jeg tror næppe jeg er den eneste der altid har PBS-overførsler i starten af en måned, og jeg var da lidt bekymret for om de nu også ville blive betalt. Men på forsiden af NETbank stod der bare at alt fungerede normalt.

Flere gange har der været problemer med at deres certifikat har været udløbet.

– Og så var der lige da deres krypterede “brev til banken”-funktion blev sendt i klartekst.

Hvis bare der var en bank der ikke brugte det homebankingsystem, der også kunne matche renterne, så var vi flyttet!

One Response to “Vores homebanking stinker!”

  1. Trines blog » Blog Archive » Banksikkerhed og NemID Says:

    […] end de var før med den digitale signatur! Det er ikke godt nok – og man kan ikke slippe. Vores homebanking stinker! […]