Kundeservice?

Min homebankings certifikat fra VeriSign udløb i går nat. Man skulle tro at en netbank ville have styr på den slags!

Jeg sendte en mail til deres support og gjorde opmærksom på problemet. Her er mailudvekslingen uden høflighedsfraser:

Mig:
Det er altså ikke imponerende at man mødes med et udløbet certifikat, når man logger på homebanking.

Dem:
Denne Error skyldes at dit ur samt dato desværre ikke er indstillet korrekt. Tryk på ur ikonet i nederste højrehjørne og indstil dato samt tid.

Mig:
Jeg foreslår at I undersøger min påstand inden I kommer med forkerte løsninger. Uret og datoen på min computer er korrekt indstillet. Her er certifikatets validity:

[From: Wed Sep 26 02:00:00 CEST 2007,
To: Sun Sep 28 01:59:59 CEST 2008]

Så jeg synes I skulle gøre noget ved det.

Dem:
Du er desværre nød til at sætte tidszonen til (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Mig:
Vil I være sød at forklare mig, hvorfor I mener det er min computers indstillinger det er galt med, når der tydeligt står i certifikatet, at det udløb Sun Sep 28 01:59:59 CEST 2008.

Uanset hvilken tidszone jeg vælger, kan jeg ikke få det til at være for 32 timer siden.

Dem:
Denne fejl skyldes normalt dato og tid, men dags dato skyldes denne fejl desværre noget anden.

Vi er i gang med en løsning og undskylder meget denne gene dette måtte medføre.

Jeg er ikke imponeret. De gad ikke engang undersøge om jeg måske skulle have ret i første omgang. Heller ikke i anden mail, hvor jeg endda citerer direkte fra fejlmeddelelsen. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er fordi jeg er af hunkøn og om de ville have taget det mere seriøst hvis det havde været en mand der havde skrevet. Det har jeg trods alt været ude for før.

Den bank har simpelthen så lidt styr på deres it-sikkerhed, at man overvejer at skifte bank, selvom de er dem der giver os de bedste renter.

6 Responses to “Kundeservice?”

  1. Toke Eskildsen Says:

    Jeg kan så oplyse at problemet findes på nuværende tidspunkt. Jeg skal ikke kunne sige om det har været i udu siden 28. september eller om de har haft et midlertidigt certifikat i mellemtiden, men jeg har under alle omstændigheder lige fået en advarsel fra FireFox og kan se at certifikatet har samme udløbsdato som du angiver.

    Ret bekymrende egentlig.

  2. Trine Says:

    De har haft “styr” på det – indtil vi skiftede til normaltid. Så gik det galt igen. Og som du sikkert har hørt fra Kåre, så endte det med at jeg opgav efter tre tilsvarende mails. Han beviste så problemet og skrev en mail til dem med det. Dagen efter ringede en lidt højerestående supportfyr til ham og gav ham ret. Men det gør da ikke at tingene er i orden nu!

  3. Toke Eskildsen Says:

    Min mail til dem var:
    [indledning][beskrivelse] Under alle omstændigheder står jeg undrende tilbage. Formodes jeg at ignorere certifikatadvarsler når jeg anvender homebanking?

    De har så svaret i dag:
    Vi takker for din henvendelse og er opmærksom på problemet med certifikatet. Du kan stadig bruge din netbank i firefox ved at vælge “Trust”.

    Det tolker jeg som et ja.

  4. Trines blog » Blog Archive » Vores homebanking stinker! Says:

    […] Flere gange har der været problemer med at deres certifikat har været […]

  5. Sebastian A. Dyhr Says:

    De anbefaler – fortæller dig – at du skal se bort fra certifikat-sikkerhed, hmm, så må man vist hellere igang med at fiske kunders penge fra den bank – eller måske bare de ansattes penge – de beder jo nærmest om det, ikk’?

  6. Sebastian A. Dyhr Says:

    Trine, du linker til et indlæg om knive i skolegårde OG at en ekspedient ikke vidste, hvad en UPS var – men ikke noget om mænd, der fik bedre support end kvinder. Kan jeg ikke læse, eller ramte du ved siden af?